torsdag 17 november 2016

Min röda skogsväst


I somras jobbade jag rätt hårt med en svart och röd väst. Den är mönstrad med granar och tallar i flerfärgsvirkning.  Jag skickade den till Wålstedts Textile Art Competition, som gick ut på att göra en väst på temat "handmade fashion to express the singularity of the self".

Nu när tävlingen är avslutad vågar jag visa upp västen här på bloggen.
Läs om tävlingen här och se de andra vinnande bidragen! (Man får rulla ner en bit för att få se min kreation...)
 Den här västen har jag virkat vertikalt, dvs varven går uppifrån och ner, och nerifrån och upp. (För bekvämligheten!) Den fick dessutom både fickor, huva och dragkedja.

Så vitt jag förstår så finns tävlingsbidragen just nu att beskåda på Galleri Yamanashi i gamla stan i Stockholm, till den 30 november.




1 kommentar:

Anna sa...

A lot of work for a beautiful result !!!
Have a cosy weekend !
Anna