tisdag 20 augusti 2013

No turning chain dc



Nu har det varit lite dött på den här bloggen ett tag. Jag har haft en fin semester och bland annat varit på  Gotland. Ett klimat som i utlandet och mycket fint att se där!




Inget virkat har jag tänkt visa idag heller, här är bara en bild på ett än så länge hemligt virkprojekt. Det blir mera bilder så småningom!


Under tiden vill jag i stället gärna dela med mig av en Youtubefilm som alla virkare borde se. Jag lär mig nytt hela tiden och det är det som är det roliga. Tidigare en gång visade jag ett alternativt sätt att starta ett stolpvarv i en virkning (special turn) - här kommer nu ett ännu bättre sätt som jag just lärt mig! Det är så enkelt och genialiskt att man inte fattar att ingen kommit på det tidigare.

Det kallas no-turning-chain-dc.

 Kolla in. Ta efter!




1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Gotland är så vackert! Väldigt speciell ö. Den där filmen får jag nog titta på när jag kommer hem för via modemet här jag sitter i norr då går det trööööööööööögt ;-)