lördag 23 oktober 2010

Svart och blågrått




Veckans uppdatering.

Den här veckan har jag haft ganska fullt upp. En kväll körövning, nästa kväll syjunta (då hinner man inte mycket handarbete, men roligt ändå förstås). Så har jag haft medarbetarsamtal med min chef vilket medförde att jag satt hela min lediga dag och förberedde frågorna som jag fått i förväg inför samtalet. Puh! när det var gjort. Varit till stan och klippt mig har jag också hunnit med, och ätit lunch med mina "stadskompisar". De är helt oförstående inför allt vad handarbete heter, så man skryter inte så mycket om sina virk-experiment. De är mer intresserade av inredning och konsumtion, inte riktigt min grej. (Och skulle jag visa detta för dem någon gång i framtiden så är det ingen fara för de vet redan vad jag tycker!)
Vi har mycket gemensamt ändå.

Den svarta virkningen har utvecklat sig till två. Jag försökte ju först att blanda det fina regnbågsgarnet med det svarta i hela virkningen, har nu tänkt om. Regnbågsgarnet blir i stället ett mönster ovanpå det svarta.
Den andra delen är i stället helsvart och så småningom kommer det kanske dit något annat...?

Nedan en bild av den blågrå tröjan: inte så mycket kvar nu. Det gäller "bara" att få ärmen att passa i ärmhålet...


7 kommentarer:

Gunilla sa...

oj det var en intensiv vecka...... jätte snyggt med regnbågsgarnet i det svarta, att få armen att passa i ärmhålet kan vara lite knivigt men det klarar du säkert, den blir nog jättefin när den är klar, kul med en virkad tröja det är mest man stickar Hoppas du får en lugnare helg /Kram

mary-ann sa...

så snyggt med det regnbågsfärgade i det svarta :)

hoppas du får en trevlig helg.

Unknown sa...

Är det flerfärgsvirkning du gör med det regnbågsfärgade? ser så ut, och det är jättefint. Vackert mönster och vackra färger.

Tröjan ser ut att bli otroligt fin!
Kram
Susanne

Spundun sa...

Jag älskar mönstret i den blå-svart post - färgerna fungera riktigt bra ihop.

Montering av hylsan ser kanske komplicerat - Jag ser fram emot att se det färdiga objektet!

Anelma handarbetar sa...

Tröjan kommer att bli jättefin tror jag. Väntar med spänning på det färdiga resultatet.

Ha de gott

Sylke Feldhusen sa...

Det ser flott ut med mønsteret på det øverste bildet. Lykke til med genseren og ermene :)

Mmatilda sa...

Flerfärgsvirkning? - Ja det är det ju förstås. Jag ska se om jag kan göra en tydligare bild av den!