torsdag 14 oktober 2010

Så fel jag hade!!!



Så fel jag hade! Jag trodde den lilla snön som kom inatt skulle smälta bort meddetsamma. Jag gick ju ut tidigt i morse, det var fortfarande mörkt, och skyndade mig att fotografera innan snön skulle försvinna. Det var plusgrader, det droppade och smälte framför mina ögon.




Och sedan började det snöa och blåsa på riktigt! Nu ser det ut så här. Utomhusaktiviteterna jag planerat för denna lediga dag får utgå, jag har en perfekt ursäkt för handarbete...




En annan sorts ursäkt: varför virkningarna går långsamt ser ni här: en stickning. Måste ju ägna den lite uppmärksamhet också.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snöar och blåser ordentligt här också, ser ut ungefär som hos dig. Perfekt dag för virkning eller annat handarbete, då man kan stanna inne med gott samvete :-)

Gunilla sa...

Snö..... redan säger jag som bor söder ut, men visst är det vackert och ljusare blir det också. Skönt att få en dag för lite handarbete

Eva sa...

Ja nu har snön kommit och mer ska det bli, bytte ut träskorna mot vinterstövlarna idag.

Sylke Feldhusen sa...

Oioioi - det har blitt vinter hos deg... Kos deg inne med strikketøyet :)

Fröken Linda sa...

Skulle önske jeg kunde sticka så fint som du. Skall bli spennende og se din tröja når den blir klar. Kos deg i snön :-)

R´s sa...

Hejsan, önskar jag kunde varva med stickning då och då. Men efter otaliga försök har jag insett att det nog får bli virkning för mig ; ) Ser ut som att vi i övrigt är lite på samma linje; Huvudsaken man provar! Härligt.