söndag 31 oktober 2010

Och så här kan det bli



Så här ser alltså den andra delen av min svarta virkning ut. Alltså den som ändå till slut blev en väska. Här har jag gjort locket med min avigvirkningsteknik. Lite folkdräkt är det kanske över mönstret? Men så passar det ju desto bättre ihop med den större väskans mönster. Detta har jag inte hittat i nån gammal bok utan ritat ihop efter eget huvud.

Som ni ser så har snön smält bort och det är grönt och fint igen. Och blött.

Nu fattas bara en axelrem av något slag. Och ett foder, samt gärna blixtlås och/eller någon annan form av stängningsanordning eller knapp.

Jag tänkte den här väskan skulle vara bara så stor att den skulle rymma min plånbok, almanacka och den lilla svarta boken som jag alltid måste ha med mig ifall jag får en intressant virkidé som jag inte har möjlighet att prova omedelbart. Det händer när man minst anar det!




Men vad är detta?! Det har smugit sig ner ett monster i väskan. Och han säger: Känner du inte igen mig? Tvivlar du fortfarande på att det är jag som är jag?

Helt obegripligt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg väska och mönster! SV: Jag har använt mattrasor som inte remsar till pallen.

Unknown sa...

Söt väska och en söt liten krummelur som sitter i den också :-)

Anelma handarbetar sa...

Söt väska och den nyfikna krumeluren är också söt.
Ha de gott

R´s sa...

Vilken fint mönster på en fin väska. Jag har också alltid en liten anteckningsbok i väskan för idéer och annat som poppar upp.

Fröken Linda sa...

Väskan er kjempefin. Jag har aldrig virkat mönster ( har ikke riktig våga mig på det än )
Ditt lille troll var alldeles bedårende :-)

Mmatilda sa...

Jag måste tala om att jag inte gjort trollet själv utan har fått det av en handarbetskompis. Tror att det finns ett mönster nånstans på nätet till såna troll, men jag vet tyvärr inte själv var.

Gunilla sa...

vilken läcker väska och lagom stor Ha en bra kväll:)

Mia stickar sa...

Tack så innerligt för tipset om att knyppla en spets! Absolut min humor!" Väskan är jättefin och jag har också såna där monster virkade efter ett mönster som finns att köpa hos Pysselkiisen.

Eva sa...

Fin väska du gjort efter eget mönster, jag har också alltid en svart bok med mig.