torsdag 14 oktober 2010

Kämpar på



Detta går sakta och verkar kanske tråkigt men jag kämpar på med min tröja. Efter att ha provat ytterligare varianter till ärmarna så ser de nu ut så här. Nedan syns mitt försök att placera uppläggningsvarvet i mitten, då ser kanten mera ut som en vanlig tröjärm. Men nu var det så att jag gärna ville ha den "spets"liknande kanten, den lite håliga, och så blev det.
Om man gör precis så som visas på filmen jag hänvisade till så blir uppläggningen i mitt tycke endast en smula mer elastisk än vanlig uppläggning med luftmaskor.

Som vanligt gör kameran inte rättvisa åt färgen som är mera blå än vad det ser ut här.



I övrigt kan jag konstatera att årets första snö har kommit inatt, den håller nog som bäst på att smälta bort.




Och så har jag börjat på något nytt, man måste ju ha några stycken virkningar på gång samtidigt...

Inga kommentarer: