onsdag 19 september 2012

Ännu fler hundar


Kan inte lämna mina hundar, måste förbättra och förbättra tills jag är nöjd. Jag har pysslat på bussen på mina studiedagar och stulit mig till några minuter här och där.

Många bäckar små gör en stor å,
och en maska då och då gör slut på en hel trå'!

Men det gjorde jag inte - slut på hela "trå'n" alltså. Vad jag har gjort är i alla fall ännu en väska av det lustiga garnet som ser ut som lin eller hampsnöre, som jag använt till både västerbottensväskan och mitt pocketbokskydd. Ändå har jag fortfarande ett nystan kvar.
Det lustiga är att på nära håll ser man en glänsande tråd som följer med hela vägen, men det glänsande syns inte på bilderna (och nästan inte i verkligheten heller). Garnet heter Flox Star från Marks&Kattens. Det är 68% bomull och 32% viskos. Jag köpte det en gång från en reakorg.



Själva hundmönstret är ändrat igen i några detaljer.



       Eftersom mönstret från början var ritat för att virka fram och tillbaka (och med aviga maskor på tillbakavarvet) så har jag gjort det den här gången också. Därför fick jag lov att virka ihop väskan i sidan. Här syns också snöret som jag dragit ihop den med - taget från en uttjänt jacka.


Färgskalan i själva hundarna har jag fått ihop med hjälp av fem olika restgarner. Lägger man till den blå randen blir det sju olika garner - och med bottenfärgen åtta!


Det är ju så roligt att göra väskor, för man behöver inte tänka på storlek eller passform. Det är bara att skapa mönster fritt! Mitt liv är just nu extremt inrutat. Det här fria skapandet är ventilen som behövs för att klara det andra.




17 kommentarer:

Annika sa...

Så genomarbetat och fint, gillar verkligen din väska!

Anelma handarbetar sa...

WOW vilken läcker väska!

Kram Birgit

Pysselfarmor sa...

Men gosch du! Vilken läcker väska och mönstret påminner om hällristningar. Samtidigt är det en ton av samiskt hantverk över väskan. Urläcker!

Mia stickar sa...

Tanken på hällristningar har slagit mig också! Har även funderat om du har Pompe som modell? Men då borde det vara en räv framför varje hund! Blev jättefin väska med härliga färgkombinationer! Ses vi på torsdag?

Anna sa...

Toujours aussi parfaits !
Anna

Lillys stick o syhörna. sa...

Vilken häftig väska. Så snygg.

Tatiana sa...

WOW! Jag älskar din väska, himla snygg och stilig!

marremorr sa...

Åh, Jag beundrar din kreativitet! Väskan är jättefin!!=0)

And sa...

Looks amazing! Great work :)

Portugal

frupersson sa...

Riktigt snygg väska!!

Emilia sa...

Supersnygg väska!

Annika GW sa...

Tycker mycket om din väska! Så välarbetad och med personlig design.
Ditt tips är nu åtgärdat även din kommentar såg jag! Tack! / Annika

Anonym sa...

Vad duktig du är!!!

Sidney sa...

Bom dia, fiquei muito feliz com sua visita ao meu blog, amo seus trabalhos, são fantasticos, super bem feitos, a bolsa com os cachorros, ficou linda, feliz outono para você, beijos

Margita sa...

Tack för att du tyckte om min vantar.

skapa och inreda sa...

Jag gillar dina härliga hundar som ser ut att ha det mycket roligt på din helt underbara väska :)
Annika

Fru Bävers virkvrå sa...

Så otroligt fin väska!!