lördag 10 september 2011

Tankar efter att det roliga tagit slut


Här är några bilder från förra helgen. De är tagna i Botaniska trädgården i Göteborg, som vi hann med ett snabbt besök i, mellan de planerade programpunkterna på bonsai-helgen. Visst är det vackert? Måste krävas många arbetstimmar av många anställda för att hålla alltihopa välskött. Vi hade faktiskt fint väder, på söndagen var det visst varmast i landet just i Göteborg. (Men det spelade ju nu inte så stor roll för oss som var inne mest hela tiden.) Jag har varken virkat eller gjort så mycket annat alls den här gångna veckan, mest jobbat och däremellan apatiskt suttit i en mystisk depp-stämning. Som om det uppstått en ekande tomhet efter att allt det roliga tagit slut.
Jägarn är däremot mitt uppe i årets höjdpunkt, då älgjakten har börjat och jaktlaget jagade första dagen igår fredag. De sköt fem älgar av totalt ...? som ska skjutas. Minns aldrig de där siffrorna men jakten brukar pågå ungefär varje helg fram till nyår. (Det där var faktiskt inte så stor överdrift som det låter, ett år var kalvjakt tillåtet ända till sista januari.)
Kanske går jag ut en stund och plockar svamp.



8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var faktiskt i Botaniska trädgården förra sommaren med Anna o nicke! Fint var det där! Ja älgjakten har inte gått så vidare för mannens jaktlag, hoppas på bättre lycka för dom idag så tar det slut nån gång! :)
Miastickar

disa sa...

Ja, verkligen vacker trädgård. Snart kommer nog glädjen och inspirationen åter, så där blir jag med ibland när det roliga tar slut. =)

Sylke Feldhusen sa...

Så fine bilder, det var sikkert en god opplevelse å være der.

Emilia sa...

Vilka fina bilder! Och fin sjal!

Anonym sa...

Du har nåt att hmta hos mig! Miastickar

Gunilla sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mej om du vill /Kram

Åsapåsa sa...

Av mig kan du får kaffe och äppelkaka!
:)

Black Iris sa...

Så fin sjal i förra inlägget.
Man blir nog lite hemmablind för jag har så nära till Botaniska men har inte varit där på en massa år.. får nog bege mig dit..