måndag 14 februari 2011

Vinterväder



I helgen har sonen/Charmören varit hemma och skottat tak. Det är Jägarn som står nedanför och mest hjälper till att putta snön över kanten!




Strålande väder som ni ser, men alldeles för kallt. I skrivande stund har vi -28 grader. Imorse var det bara -25, men på jobbet var det -30. Jag är lite trött på vintern nu, det fick gärna börja bli vår...

Som om man kunde önska!





Den svarta koftan har till slut fått sina knappar. Jag hittade dem otroligt nog i mina egna gömmor: de härstammar från en kofta som jag stickade för länge sedan. Av den finns endast några bitar kvar (förutom knapparna då) - sparade för jag tänkte att de skulle gå att använda på något sätt...? När jag slaktade tröjan hade jag nyligen läst en bok om hur man gör om gamla tröjor genom att filta dem i tvättmaskin och dessa bitarna är verkligen stadigt hopfiltade. Just nu finns dock ingen inspiration just på det där området så bitarna blir nog liggande ett tag till.


11 kommentarer:

Emilia sa...

Så snygg koftan blev!!

Glad alla <3 dag!

skapa och inreda sa...

Du bjuder på mycket härlig inspiration,det gillar jag :)
Koftan är så fin.

Fiff sa...

Koftan blev ju jättebra! O det blir nog nåt fint av de filtade bitarna så småningom, rätt som det är så kommer inspirationen flygande!

Mia stickar sa...

Hittade ingen knapp i mina gömmor, du har nog en bättre gömma, fin blev den koftan och jag känner väl igen den gamla! (den var också fin!) Nu hoppas jag innerligt på nästa junta men man blir lätt pesimistisk i detta väder, kommer säkert att vara 34 grader kallt och ingen törs ut! Jag är less nu på kylan!

Gunilla sa...

jättefin koftan blev!!!

Åsapåsa sa...

Vad ursnygga grejer du gör, synnerligen inspirerande!Massa hjärtan till dig Mmatilda!

R´s sa...

Det ser ut som en varm, vacker vårdag på fotona med dina "gubbar", men så läser jag texten och ser att kallt , kallt är det hos dig också. Koftan blev verkligen ursnygg.

Johanna sa...

Verkligen fin kofta! Jag imponeras av ditt tålamod!

Sylke Feldhusen sa...

Det er nok snø hos deg også, ser jeg! Og jakken ble fin!

Når det gjelder det japanske mønsteret: Linken til en PDF ligger til høyre for bildet på den japanske siden jeg har linket til. Der får du et tegnet diagram som er lett å lese! Og nei, jeg forstår heller ikke japansk... ;)

Fiff sa...

Hejsan igen :-) Skoj att du är med och sprider återbruksglädjen, nu blev jag glad!

Maria sa...

Åh vad fin koftan blev, skulle vilja kunna virka...(fast det är väl inte en kofta man ska börja med om man ska lära sig.)I nästa liv kanske..