tisdag 8 februari 2011

Folk och fåglar




Vilken dag det har varit! Vilket solsken vi har haft, jag känner mig som jag just vaknat ur en vintersömn, som en björn som går ur idet. Precis som om jag inte sett solen på väldigt länge (men det är förstås en väldigt subjektiv upplevelse). Jobbade bara halvdag idag och gick ut och gick mitt på dagen och blev helt nersolad. Dagens händelse kan man också kalla det faktum att jag mötte två människor på vägen, de hade gått de sex kilometerna från byn. (En älg eller björn hade varit en mindre sensation. Maken/jägarn såg två kungsörnar imorse.)

Sedan blev jag fågelfotograf igen: inte nån kungsörn tyvärr, bara en hackspett som äter från vårat fågelträd.
Alltså mina kokosbollar håller ihop bara fint, jag var kanske snål med nötterna? - men som sagt så föredrar fåglarna ändå de köpta talgbollarna.

När man bor så till att det är en sensation att man träffar två människor på vägen så är det även glest mellan shoppingrundorna. Shoppingen är helt enkelt en bit bort så den blir inte av varenda vecka. Soffsittning blir däremot av varenda dag, dumt men sant. Kan därför kännas meningsfullt att göra sig en stor soffsittningssjal och inte bara gåpåstansjalar...

På fredag ska jag i alla fall till stan, har bokat in lunch med mina "inredningskompisar". (Kallar dem så för det är verkligen deras största intresse.) Då försöker jag nog hinna med en shoppingrunda också!

De flesta gångerna jag far till stan har jag en lång lång lista med saker jag vill hinna med. Jag tar det som är absolut viktigast och sedan får resten vara till nästa gång.






Måste även förtydliga att jag inte ser nån motsättning mellan stickning och virkning, om nu någon trodde det. Den roliga filmen handlar litegrann om det, och jag tyckte verkligen att den hade en poäng! Men visst måste man få skämta om saker o ting? Och ibland måste man överdriva för att få fram en poäng, jag gör det hela tiden. Oj, nu gjorde jag det igen.

Experimentera måste man också få göra, ovan en bild av mitt senaste experiment.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag gillade filmen, mer för hur man faktiskt kan bli lite besatt av sin hoppy (varesig det är det ena eller andra!) och hur det skulle låta om det rörde sig om alkohol eller droger...nämligen precis som i filmen. De fångade det precis!
Ditt experiment ser intressant ut!

Mia stickar sa...

Håller med, staden ligger alldeles för ocentralt! Man hinner aldrig hela listan igenom. Kommer tyvärr inte imorgon, jag osm längtat.....