lördag 13 november 2010

En award!




Jag har fått en award av Mia stickar. Först fick jag alltså kaffe och hembakade kakor på hennes improviserade stickkafé, sedan när jag kom hem på kvällen fick jag se detta!

Så ni ser: man kan fara på stickkafé i glesbygden också. (Förut har vi bara haft "syjunta" men någon ska ju var den som inför nya traditioner!)

Mia som avslöjade mig av misstag när hon skulle berätta på syjuntan (det var några dagar tidigare) om bloggen hon hittat där någon visat sin teknik avigvirkning, var det inte likt det jag pratat om någon gång? Och hon förstod inte att det var jag. Jag som givit så många ledtrådar i bilderna jag publicerat. Och när vi träffades på juntan hade jag med mig den svarta väskan som (trodde jag) en ytterligare bekräftelse. Har du gjort en likadan? undrade hon... och jag var tvungen att säga nej, inte en likadan utan det är samma väska.

Tänk så det kan gå.


Med denna award följer frågan om något som ligger mig varmt om hjärtat eller som jag är tacksam för. Och naturligtvis finns de nära o kära närmast hjärtat, både man och barn och syskon och föräldrar och ... för mig precis som för Mia eller vem som helst. Mia hoppar över dessa självklarheter, men jag tycker inte att jag tjatat och tjatat om dessa nära och kära i min blogg. Jag bloggar om mina virkningar jag, och maken/jägarn får ibland möjligtvis hjälpa till i bakgrunden, med fotograferandet tex - det kan jag väl vara tacksam för! Han har också stått ut med mig i många år vid det här laget, tjugosex år är det sedan vi träffades. Han kan gott få bli omnämnd här.

Så har jag två söner också. De är så stora att de inte bor hemma längre. Sonen Datanörden (det låter negativt men ska läsas positivt) finns i en universitetsstad i närheten, på någon slags ingenjörsutbildning - tack för all teknisk hjälp med datorn! Så har vi sonen Charmören (det låter positivt men ska läsas negativt) Han går fortfarande på gymnasiet men har ändå blivit tvungen att flytta hemifrån pga hemmets avlägsna position ute i skogen. Tack för att du faktiskt kommit ihåg mina födelsedagar ibland och ringt hem självmant!

Sedan ska jag skicka vidare awarden till tre bloggvänner och då väljer jag att skicka den till tre som varit med mig nästan från första början:

Anelma,
Gunilla och
fröken Linda.

Tack för att ni hört av er med kommentarer och stöttat och hejat på! Jag uppskattar verkligen detta och är tacksam. Lycka till med alla framtida kreativa projekt!

Ha det bra!

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jag bara ler åt känslan jag fick när jag upptäckte att det var du som var Mmatilda! Så urbota dum och trögtänkt man kan vara! Jag har ju så många gånger tänkt att du borde blogga om stick och virkningen, så kul att du är här nu i bloggvärlden!

Fröken Linda sa...

Hej Mmatilda. Oj vad jag blev överraskad och tusen hjärtlig tack för din award. Ibland kan det lilla gjöra så väldigt mycket :-) Jag blir alltid så glad när du är inne och "hälsar" på mig. Jag klistrar stolt in den på min sida. Ha en fortsatt koselig kväll. Kram :-)