lördag 4 september 2010

Sadelskydd



Vi har vackra dagar nu, men kyliga mornar. Man får skrapa frosten från bilrutan innan man far hemifrån. På jobbet cyklar jag en del, och en frostig morgon insåg jag vad som fattades: ett varmt cykelsadelöverdrag att sätta ändan på! Virkade snabbt ihop detta av gamla ullgarnsstumpar. Det är lite glest virkat så jag gjorde även ett "foder" - en virkad rundel som jag sydde fast under så att det blir dubbelt.



Nu håller jag på med en prydligare variant i svartvitt, för att få ihop ett mönster till arbetskamraterna som behöver varsitt likadant...



Detta blir något stadigare, virkat i dubbelt garn, så det ska räcka med ett lager.

2 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Så fint trekk du har laget! Ha en fin helg :)

Amanda sa...

Fantastiskt fina sadeskydd. Jag föredrar det färggranna för färgernas skull! :)