måndag 13 september 2010

Glasunderlägg




Direkt när jag såg en bild av "det fastsittande glasunderlägget" så förstod jag vitsen med det! Repliken "var det här mitt glas?" ska aldrig mera behöva höras här i huset, även om rundvandrande gäster ställer ifrån sig sina glas här och där och sen inte minns var. Så jag var helt enkelt tvungen att provvirka ett par stycken. Det är Tant Grön som har gjort modellen.

Jag hittade i hastigheten ingen virknål i storlek 2 mm, utan använde en 2,5 och fick göra varje varv ett par maskor mindre. Fick ihop dem i alla fall.

2 kommentarer:

Eva sa...

Snyggt, och visst är dom roliga att göra och fort går det.

Anelma handarbetar sa...

Visst är det kul att det finns så mycket bland alla hantverksintresserade som man kan göra. Man får så mycket tips.

Jättefina blev dom.