tisdag 31 augusti 2010

Valet 2010?



Jaha, så har man kommit till den vanliga vändpunkten - vägvalet - hållplatsen - det läget när man måste fråga sig: ska jag fortsätta eller ska jag börja om? Så här långt har jag virkat på min tröja, och färgerna och ränderna känns rätt, och garnet är mjukt och fint, men... Tyvärr verkar det som om jag varit lika pessimistisk som vanligt när det gäller hur stort ett plagg måste vara för att jag ska rymmas inuti! Det vill säga jag tror tröjan blir för vid. (Jag brukar göra för stort!) Och det är ju ingen idé att testa en töjbar virkning om jag gör en tröja som är så vid att jag skulle få på mig den även om jag gjort den med fasta maskor.
Nej det är bara att börja om från början!

Den ljusa färgen är något ljusare än den såg ut när jag såg nystanen först. Då tyckte jag de såg ut som urblekta blåjeans, och den färgen visade sig finnas just ytterst på nystanen, medan de var ljusare inuti! Därav de "suddiga" ränderna. Även om jag först blev lite förvånad över resultatet så gillar jag det.

Inga kommentarer: